Zabezpieczenie przyczepy kempingowej przed kradzieżą

Zabezpieczenie przyczepy kempingowej przed kradzieżą to temat, który zyskuje na znaczeniu wraz ze wzrostem popularności caravaningu. Nowoczesne przyczepy, często kosztujące dziesiątki tysięcy złotych, stają się celem nie tylko zazdrości, ale i kradzieży. Dla właścicieli to nie tylko kwestia straty materialnej, ale również zagrożenie utraty mobilnego domu, często z kompletnym wyposażeniem i osobistymi przedmiotami. Dlatego warto zadbać o odpowiednie zabezpieczenia – zarówno mechaniczne, jak i elektroniczne – które realnie utrudnią życie złodziejowi.

Dlaczego warto zabezpieczyć przyczepę kempingową?

Przyczepy kempingowe rzadko wyposażone są fabrycznie w jakiekolwiek systemy ochrony. Często wymagają one montażu wyposażenia dodatkowego. Kradzież niezabezpieczonej przyczepy może zająć dosłownie kilka minut – wystarczy podpiąć ją do innego pojazdu i odjechać. Co więcej, do takich sytuacji może dojść nie tylko podczas zimowego postoju, ale nawet w trakcie krótkiej przerwy na trasie. Miejsca takie jak parkingi przy autostradach (MOP-y) stwarzają idealne warunki dla złodziei. Zabezpieczenie przyczepy kempingowej przed kradzieżą nie eliminuje zagrożenia całkowicie, ale znacząco je ogranicza – zwłaszcza jeśli łączy kilka różnych form ochrony.

Najpopularniejsze zaczepy i dedykowane zabezpieczenia

Jeden z najskuteczniejszych sposobów ochrony przyczepy przed kradzieżą to odpowiednie zabezpieczenie zaczepu kulowego. Na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań dopasowanych do konkretnych modeli i typów przyczep, dlatego warto znać ich podstawowe różnice. W kategorii zaczepy holownicze znajdziesz także kule, blokady oraz koła podporowe, które pomogą zadbać o bezpieczeństwo Twojego mobilnego domu.

Producent zaczepuModelCharakterystykaRodzaj zabezpieczenia
AlkoAKS 3004Dwie dźwignie – jedna od stabilizatora, druga od rozłączeniaZabezpieczenie mniejszej dźwigni oraz kulki haka
WinterhoffWS 3000Jedna dźwignia łącząca funkcję stabilizatora i rozłączeniaBlokada mechanizmu zaczepu lub osłona całego zaczepu
KnottKS 30Stabilizator seryjnie montowany w przyczepach Hobby, WeinsbergBlokada dźwigni lub pełne osłonięcie
Knott (Premium)KSSZintegrowana blokada rozłączenia i demontażu z suwadła urządzenia najazdowegoPełne zabezpieczenie klasy premium z podwójną ochroną

Z czego wykonane są zabezpieczenia i dlaczego to ważne?

Jakość materiałów użytych do produkcji zabezpieczeń przekłada się bezpośrednio na ich skuteczność. Zabezpieczenie przyczepy kempingowej przed kradzieżą z niższej półki może odstraszyć przypadkowego złodzieja, ale nie stanowi bariery dla profesjonalisty z odpowiednim sprzętem. Dlatego warto inwestować w rozwiązania renomowanych marek, takich jak Alko czy Milenco. Nie zapominajmy też o dodatkowych akcesoriach – np. kulce zabezpieczającej, która blokuje otwór haka i uniemożliwia podpięcie przyczepy nawet przy zdjętej blokadzie zaczepu.

Inne sposoby na zabezpieczenie przyczepy

Mechaniczne blokady zaczepu to nie wszystko. Równie skuteczne mogą być:

  • Blokady kół – utrudniają fizyczne przemieszczenie pojazdu,
  • Łańcuchy zabezpieczające – mocowane do stałych elementów,
  • Zamki zakładane na felgi lub śruby kół,
  • Systemy alarmowe i GPS – nowoczesne rozwiązania elektroniczne wysyłające powiadomienia w czasie rzeczywistym.

Rozwiązania te oferuje wiele firm, w tym znany producent Milenco. Warto też zadbać o bezpieczne miejsce przechowywania – najlepiej garaż zamykany lub profesjonalna przechowalnia.

Co jeszcze możesz zrobić, by zniechęcić złodzieja?

​​Zabezpieczenia mechaniczne i elektroniczne to podstawa, ale istnieje wiele dodatkowych działań, które mogą skutecznie odstraszyć potencjalnego złodzieja. Często to właśnie szczegóły i konsekwencja w ich stosowaniu decydują o tym, czy przyczepa stanie się łatwym celem, czy też nie. Oto inne sposoby na zniechęcenie złodzieja:

  • Oznakowanie przyczepy – grawerowanie numerów seryjnych, naklejki, charakterystyczne wzory,
  • Stosowanie niestandardowych akcesoriów – indywidualny wygląd utrudnia sprzedaż skradzionego pojazdu,
  • Edukacja i czujność – miej oczy szeroko otwarte podczas postojów, nie zostawiaj wartościowych rzeczy na widoku, poinformuj bliskich o trasie podróży.

Pamiętaj – im więcej warstw zabezpieczeń zastosujesz, tym większe prawdopodobieństwo, że złodziej zrezygnuje z próby kradzieży.

Zabezpieczenie to jedno – ale liczy się też jakość przyczepy

W Grupie Smolicz oferujemy nowoczesne przyczepy kempingowe i kampery dostępne zarówno na sprzedaż, jak i na wynajem – gotowe do podróży, funkcjonalne i solidnie wykonane. Nasz zespół, przeszkolony bezpośrednio w fabryce HOBBY, wykonuje kompletną zabudowę pojazdów w jakości fabrycznej, dbając o każdy detal konstrukcyjny i użytkowy. Jeśli zależy Ci na tym, aby Twój mobilny dom był nie tylko komfortowy, ale i łatwy do doposażenia w profesjonalne zabezpieczenia, jesteś we właściwym miejscu. U nas znajdziesz rozwiązania, które łączą bezpieczeństwo, wygodę i niezawodność, dzięki czemu możesz cieszyć się caravaningiem bez żadnych kompromisów.

Zaufaj doświadczeniu i jakości – Grupa Smolicz to gwarancja pewnej podróży od pierwszego kilometra.

Poinformuj znajomych

Polityka prywatności i plików cookies

Zgodnie z z art. 13 ust. 1−2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1) – dalej RODO – informujemy, że niniejszy dokumenty reguluje zasady przetwarzania Państwa danych osobowych i wykorzystywania plików cookies w związku z korzystaniem z naszej strony internetowej i kontaktami e-mailowymi lub telefonicznymi.

Podstawowe dane:

  • Adres strony internetowej: ………………………………….. (zwana dalej „stroną”)
  • Administrator Państwa danych osobowych:  ……………………. (zwany dalej „administratorem”)
  • Adres kontaktowy: ………………………….

Skrócona wersja – najważniejsze informacje:

  • Kontaktując się z nami, przekazują nam Państwo swoje dane osobowe, a my gwarantujemy, że Państwa dane pozostaną poufne, bezpieczne i nie zostaną udostępnione jakimkolwiek podmiotom trzecim bez Państwa wyraźnej zgody.
  • Powierzamy przetwarzanie danych osobowych tylko sprawdzonym i zaufanym podmiotom świadczącym usługi związane z przetwarzaniem danych osobowych.
  • Korzystamy z narzędzi analitycznych Google Analytics, które zbierają informacje na temat odwiedzin strony, takie jak podstrony, czas spędzony na stronie czy przejścia pomiędzy poszczególnymi podstronami. W tym celu wykorzystywane są pliki cookies firmy Google LLC dotyczące usługi Google Analytics.
  • Wykorzystujemy pliki cookies własne w celu prawidłowego działania strony.

Jeżeli powyższe informacje nie są dla Państwa wystarczające, poniżej znajdują się dalej idące szczegóły:

§1 Dane osobowe

  1. Osoba odwiedzająca stronę lub  kontaktująca się z Administratorem za pośrednictwem poczty elektronicznej bądź telefonu (zwana dalej „użytkownikiem”) może przekazywać swoje dane osobowe Administratorowi za pomocą dostępnych form kontaktu,
  2. Administratorem danych osobowych Użytkownika jest Administrator.
  3. Dane przekazane Administratorowi  przetwarzane są w celach wyszczególnionych w §2
  4. Administrator gwarantuje poufność wszelkich przekazanych mu danych osobowych.
  5. Podanie danych jest zawsze dobrowolne, ale niezbędne do podjęcia przez Użytkownika kontaktu,
  6. Dane osobowe są gromadzone z należytą starannością i odpowiednio chronione przed dostępem do nich przez osoby do tego nieupoważnione.
  7. Dane osobowe użytkownika będą przetwarzane do zakończenia komunikacji z nami lub, w razie podjęcia współpracy do końca okresu przedawnienia potencjalnych roszczeń z umowy. Dane zawarte na fakturach będą przetwarzane do końca okresu, przez który przepisy prawa wymagają przechowywać dokumentację rachunkową. Ponadto, część danych może być również przetwarzana po upływie wskazanych wcześniej okresów przez czas prowadzenia przez nas działalności gospodarczej w celach archiwalnych, analitycznych i statystycznych opisanych bardziej szczegółowo w §2
  8. Użytkownikowi przysługują następujące uprawnienia:
    • prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
    • prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
    • prawo do przenoszenia danych,
    • prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w określonym celu, jeżeli Użytkownik uprzednio taką zgodę wyraził,
    • prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora

§2 Cele i podstawy przetwarzania

Dane przetwarzane są w następujących celach:

  • odpowiedź zwrotna na otrzymane zapytanie w związku z prośbą o taki kontakt skierowaną do nas – podstawą prawną przetwarzania danych jest zgoda użytkownika wynikająca z zainicjowania z nami kontaktu (art. 6 ust. 1 lit. a RODO),
  • archiwizacja korespondencji przychodzącej i wychodzącej na wypadek potrzeby wykazania jej przebiegu, co jest naszym prawnie uzasadnionym interesem (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),wykonania
  • jeżeli nasz kontakt doprowadzi do nawiązania współpracy, dane będą następnie przetwarzane w celu wykonanie zawartej z nami umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO)
  • wystawianie faktur, prowadzenie i przechowywanie dokumentacji rachunkowej (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
  • cele archiwalne (dowodowe) na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów oraz w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, co jest naszym prawnie uzasadnionym interesem (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
  • cele analityczne, takie jak dobór usług do naszych klientów, optymalizacja naszych produktów lub usług na podstawie uwag klientów, optymalizacja procesów obsługi na podstawie przebiegu obsługi sprzedaży i posprzedażowej, co jest naszym prawnie uzasadnionym interesem (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
  • badanie satysfakcji klientów i określanie jakości naszej obsługi, co jest naszym prawie uzasadnionym interesem (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

§3 Odbiorcy danych/podprzetwarzający dane osobowe

  1. Dane osobowe użytkownika możemy udostępniać naszym podwykonawcom, czyli podmiotom, z których usług korzystamy przy przetwarzaniu danych osobowych
  2. Dane osobowe użytkownika mogą być przekazywane do państw trzecich (znajdujących się poza Unią Europejską). Odpowiednie zabezpieczenia danych są zapewnione poprzez zatwierdzony mechanizm certyfikacji w połączeniu z egzekwowalnymi zobowiązaniami odbiorcy danych do odpowiednich zabezpieczeń (program Privacy Shield).
  3. Poniżej znajduje się lista możliwych odbiorców danych Użytkownika:
    • Osoby współpracujące na podstawie umów cywilnoprawnych, wspierające bieżącą działalność administrator
    • Dostawca oprogramowania księgowego,
    • Dostawca oprogramowania do zarządzania projektami,
    • Dostawca pakietu biurowego,
    • Firma utrzymująca stronę na serwerze (hostingodawca),
    • Firma utrzymująca pocztę elektroniczną administratora (dostawca serwera pocztowego),
    • Odpowiednie organy publiczne w zakresie, w jakim Administrator jest zobowiązany do udostępnienia im danych.

§4 Pliki Cookies

  1. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika naszej strony internetowej i przeznaczone są do korzystania z podstron tejże strony. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  2. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
    • dostosowania zawartości strony internetowej do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika strony internetowej i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
    • tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy strony internetowej korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
    • utrzymanie sesji Użytkownika strony internetowej (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie strony internetowej ponownie wpisywać loginu i hasła;
  3. Na naszej stronie internetowej stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne”  (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  4. W ramach strony internetowej stosowane są lub mogą być stosowane następujące rodzaje plików cookies:
    • „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach strony internetowej, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach strony internetowej;
    • pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach strony internetowej;
    • „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych strony internetowej;
    • „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
    • „analityczne” – np. Google Analytics , które zbierają informacje na temat odwiedzin strony, takie jak podstrony, czas spędzony na stronie czy przejścia pomiędzy poszczególnymi podstronami. W tym celu wykorzystywane są pliki cookies firmy Google LLC dotyczące usługi Google Analytics.
  5. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy strony internetowej mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika strony internetowej. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  6. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej.
  7. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika strony internetowej i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem strony internetowej reklamodawców, partnerów, firmy analityczno-badawcze oraz dostawców aplikacji multimedialnych.

 

§5 Logi serwera

  1. Korzystanie ze strony wiąże się z przesyłaniem zapytań do serwera, na którym przechowywana jest strona. Każde zapytanie skierowane do serwera zapisywane jest w logach serwera.
  2. Logi obejmują m.in. adres IP użytkownika, datę i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym.. Logi mogą być zapisywane i przechowywane są na serwerze.
  3. Dane zapisane w logach serwera nie są kojarzone z konkretnymi osobami korzystającymi ze strony i nie są wykorzystywane przez nas w celu identyfikacji użytkownika.
  4. Logi serwera stanowią wyłącznie materiał pomocniczy służący do administrowania stroną, a ich zawartość nie jest ujawniana nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwerem.

RODO

KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH

OSOBOWYCH

CENTRUM CAMPINGOWE SMOLICZ
Bugaj, ul. Kobylnicka 19 62-010 Pobiedziska

Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z
dnia 27 kwietnia 2016 r. o ochronie danych osobowych informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest CENTRUM CAMPINGOWE
SMOLICZ SPÓŁKA KOMANDYTOWA z siedzibą w Bugaju, 62-010 Pobiedziska, ul.
Kobylnicka 19, którego reprezentuje Zbigniew Smolicz oraz Dawid Smolicz.
2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu zapewnienia obsługi klienta
w sposób legalny na podstawie ogólnego rozporządzenia o ochronie danych
osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.,
odbiorcami Pana/Pani danych osobowych będą;

 CENTRUM CAMPINGOWE SMOLICZ SPÓŁKA KOMANDYTOWA

 SMOLICZ DAWID CENTRUM CAMPINGOWE SMOLICZ

 WYPOŻYCZALNIA PRZYCZEP I SAMOCHODÓW KEMPINGOWYCH
HOBBY S.C.
3. Pana/Pani dane osobowe przechowywane będą w okresie niezbędnym do
realizacji celów przetwarzania tj 10 lat.
4. Posiada Pani/ Pan prawo do: żądania od administratora dostępu do danych
osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do
przenoszenia danych.
5. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (IOD), z którym można
skontaktować się w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych oraz
z wykonywaniem praw przysługujących użytkownikom zgodnie z przepisami o
ochronie danych osobowych:
 za pośrednictwem adresu e-mail: info@smolicz.pl
 lub listownie CENTRUM CAMPINGOWE SMOLICZ SPÓŁKA
KOMANDYTOWA z siedzibą w Bugaju, 62-010 Pobiedziska, ul. Kobylnicka 19
6. Istnieje możliwość wniesienia skargi do organu nadzorczego na tryb i sposób
przetwarzania danych osobowych przez administratora, jeśli uzna Pani/ Pan za
uzasadnione, że Pani/ Pana dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z
Rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
7. Administrator nie będzie przekazywał Pani/Pana danych osobowych odbiorcom w
państwach trzecich oraz organizacjom międzynarodowym.
8. Administrator nie podejmuje czynności związanych ze zautomatyzowanym
podejmowaniem decyzji wobec danych osobowych, w tym o profilowaniu.
9. Administrator przetwarza dane osobowe w celu:
 udzielenia odpowiedzi na pytania zadawane za pośrednictwem formularza
kontaktowego (lub adresu e-mail i telefonu kontaktowego) dostępnego na
stronie https://smolicz.pl/#kontakt (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. f
RODO) – „prawnie uzasadniony interes”,
 Każdorazowo cel i zakres danych przetwarzanych przez Administratora
wynikają ze zgody użytkownika Serwisu lub przepisów prawa oraz
doprecyzowywane są w wyniku działań podejmowanych przez użytkownika w
Serwisie.
10. Administrator przetwarza następujące dane osobowe wyłącznie w celu udzielania
odpowiedzi na pytania zadawane za pośrednictwem formularza kontaktowego (lub
adresu e-mail i telefonu kontaktowego)
imię,

imię i nazwisko,
adres e-mail,
numer telefonu,
inne dane przekazane przez użytkownika za pośrednictwem formularza
kontaktowego.
11. Przekazanie danych wskazanych w ust. 10 powyżej jest dobrowolne, ale
niezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. Konsekwencją niepodania
wymaganych danych osobowych jest niemożność wysłania użytkownikowi
odpowiedzi.
12. Administrator ma prawo do przetwarzania danych osobowych przez okres
niezbędny do realizacji celów wskazanych w ust. 3 powyżej.
13. Katalog odbiorców danych osobowych przetwarzanych przez Administratora
wynika przede wszystkim z zakresu usług z jakich korzysta użytkownik, ale również
ze zgody użytkownika lub z przepisów prawa. Z zachowaniem wszelkich gwarancji
bezpieczeństwa danych, Administrator może przekazać dane osobowe użytkownika
– oprócz osobom upoważnionym przez Administratora danych – innym podmiotom,
w tym:
podmiotom przetwarzającym dane w imieniu Administratora np. dostawcom usług
technicznych i podmiotom świadczącym usługi doradcze;
innym administratorom, np. kurierom.
14. Administrator nie będzie przekazywał danych osobowych użytkownika do państw
spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (do krajów innych niż kraje Unii
Europejskiej oraz Islandia, Norwegia i Liechtenstein). W związku z przetwarzaniem
przez Administratora danych osobowych, użytkownikowi przysługuje:
 prawo dostępu do danych osobowych,
 prawo do sprostowania danych osobowych,
 prawo usunięcia danych osobowych (prawo do bycia zapomnianym),
 prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
 prawo do przenoszenia danych do innego administratora,
 prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, w tym
profilowania, oraz na potrzeby marketingu bezpośredniego, w tym
profilowania,
 prawo do cofnięcia zgody w przypadku, gdy Administrator będzie przetwarzał
dane osobowe użytkownika w oparciu o zgodę, w dowolnym momencie i w
dowolny sposób, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego
dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem,

 prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
gdy użytkownik uzna, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy
Rozporządzenia.
15. W celu realizacji wskazanych w ust. 14 powyżej praw należy skontaktować się z
Administratorem za pośrednictwem adresu e-mail: info@smolicz.pl
16. Administrator zabezpiecza przetwarzane przez siebie dane osobowe zgodnie z
powszechnie obowiązującymi przepisami, dotyczącymi ochrony danych osobowych i
bezpieczeństwa informacji.
17. Niniejsza polityka prywatności ma charakter informacyjny i dotyczy tylko Serwisu
https://smolicz.pl/. Serwis może zawierać odnośniki do innych stron internetowych.
Administrator sugeruje, aby każdy użytkownik po przejściu na inne strony, zapoznał
się z obowiązującą tam polityką prywatności.
18. Administrator zastrzega możliwość wprowadzenia zmian w obowiązującej
Polityce Prywatności w przypadku rozwoju technologii, zmian powszechnie
obowiązujących przepisów prawa, w tym w zakresie ochrony danych osobowych
oraz w przypadku rozwoju Serwisu.

O blogu

Cieszę się, że mogę Państwa powitać na moim blogu. To miejsce gdzie będzie można dowiedzieć się nieco więcej o stronie praktycznej prawa zamówień publicznych, aniżeli o dosłownym brzmieniu przepisów ustawy.

Zło na świecie płynie niemal zawsze z niewiedzy, dobra zaś wola może wyrządzić tyleż szkód, co niegodziwość, jeśli nie jest oświecona (…).

Albert Camus

W ramach omawianych zagadnień akcent położony będzie zarówno na prawidłowym stosowaniu prawa przez zamawiającego w ramach przyznanych mu kompetencji, jak i realizowaniu przez wykonawców uprawnień, a także czynieniu przez nich zadość obowiązkom wynikającym z przepisów. Wydaje się bowiem, że czasami znajomość przepisów okazuje się być niewystarczająca w ich pełnym zrozumieniu, określeniu rzeczywistego ratio legis oraz kształtowaniu świadomości prawnej osób biorących udział w procesie udzielania zamówień publicznych. W obliczu częstych nowelizacji przepisów, niejednolitej linii orzeczniczej Krajowej Izby Odwoławczej („KIO”), odmiennej ocenie prawnej niektórych zagadnień prezentowanej przez KIO i Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, a także nasilającej się konkurencji na rynku zamówień publicznych, zachodzi potrzeba stworzenia swojego rodzaju systemu nawigacji w procesie udzielania zamówień publicznych.

Nie wystarczy zdobywać mądrości, trzeba jeszcze z niej korzystać.

Marcus Tullius Cicero

Celem prowadzonego przeze mnie bloga jest sygnalizacja istniejących szans i zagrożeń w procesie udzielania zamówień publicznych. Moją ambicją będzie nie tylko gromadzenie, uporządkowanie i utrwalanie wiedzy, ale również wskazywanie na możliwości bezpiecznego zastosowania jej w praktyce. W moich wpisach będę przedstawiać komentarze do nowelizacji przepisów prawa, a także analizy aktualnych problemów prawa zamówień publicznych związanych zarówno z przygotowaniem i przeprowadzeniem procesu, jak i ubieganiem się o uzyskanie publicznego kontraktu. Zapraszam do komentowania moich wpisów, zadawania pytań oraz do aktywnego udziału w dyskusji.

 

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie. Ustawienia przechowywania cookies można zmienić w przeglądarce. Więcej informacji…