Zaczep Winterhoff WS 3000
1. Podłączanie przyczepy do samochodu:
- Podnoszenie zaczepu: Upewnij się, że zaczep jest podniesiony na wystarczającą wysokość, aby mógł swobodnie zostać opuszczony na kulę haka holowniczego.
- Otwieranie zaczepu: Naciśnij dźwignię na górze zaczepu (tzw. rękojeść) w górę, co spowoduje otwarcie szczęk zaczepu.
- Opuszczanie zaczepu na kulę: Delikatnie opuść przyczepę, tak aby kula haka holowniczego znalazła się w zaczepie. Rękojeść automatycznie opadnie, blokując zaczep na kuli.
- Sprawdzenie połączenia: Upewnij się, że wskaźnik połączenia (często czerwony lub zielony) na zaczepie pokazuje prawidłowe zablokowanie na kuli.
2. Kontrola stabilizatora:
- Aktywacja stabilizatora: Jeśli zaczep Winterhoff WS 3000 posiada funkcję stabilizatora, po zablokowaniu przyczepy na kuli należy nacisnąć dodatkową dźwignię w dół, aby zacisnąć szczęki na kuli. Powinno to wymagać pewnej siły.
- Sprawdzenie działania stabilizatora: Po aktywacji stabilizatora, kula haka powinna być mocno zaciśnięta, co zmniejsza możliwość kołysania przyczepy podczas jazdy.
3. Odłączanie przyczepy:
- Zwolnienie stabilizatora: Jeśli stabilizator jest aktywowany, podnieś dźwignię, aby go zwolnić.
- Zwolnienie zaczepu: Naciśnij rękojeść w górę, co otworzy zaczep, pozwalając na odłączenie przyczepy od haka holowniczego.
Zaczep KNOTT
1. Podłączanie przyczepy do samochodu:
- Podnoszenie zaczepu: Podobnie jak w przypadku zaczepu Winterhoff, upewnij się, że zaczep jest podniesiony na odpowiednią wysokość.
- Otwieranie zaczepu: Zaczep KNOTT zazwyczaj ma dźwignię, którą należy podnieść, aby otworzyć szczęki zaczepu.
- Opuszczanie na kulę: Opuszczaj zaczep na kulę haka, a dźwignia automatycznie opadnie, blokując zaczep.
- Sprawdzenie wskaźnika: Sprawdź wskaźnik połączenia, aby upewnić się, że zaczep jest prawidłowo zablokowany na kuli.
2. Obsługa stabilizatora (jeśli dotyczy):
- Aktywacja stabilizatora: Jeśli zaczep KNOTT posiada funkcję stabilizatora, należy nacisnąć dźwignię w dół, aby zacisnąć szczęki stabilizujące na kuli.
- Sprawdzenie stabilizacji: Upewnij się, że kula haka jest stabilnie zablokowana, co zapewni redukcję wibracji i kołysania przyczepy.
3. Odłączanie przyczepy:
- Zwolnienie stabilizatora: Jeśli stabilizator jest aktywowany, najpierw go zwolnij, podnosząc dźwignię.
- Odblokowanie zaczepu: Podnieś dźwignię zaczepu, aby otworzyć szczęki i umożliwić odłączenie przyczepy.
Ogólne wskazówki:
- Regularna konserwacja: Utrzymuj zaczep w czystości i smaruj suwadło regularnie, aby zapewnić płynne działanie. Regularnie sprawdzaj stan okładzin ciernych w zaczepie i w razie zużycia umów się na wymianę okładzin w wyspecjalizowanym serwisie.
- Sprawdzenie kulki haka: Upewnij się, że kula haka holowniczego jest czysta i nieuszkodzona przed każdym podłączeniem przyczepy.
- UWAGA KULA HAKA NIGDY NIE MOŻE BYĆ POKRYTA SMAREM ANI INNYM ŚRODKIEM – SPOWODUJE TO USZKODZENIE OKŁADZIN CIERNYCH!!!
- Bezpieczne podłączenie: Po podłączeniu przyczepy, sprawdź, czy wszystkie inne połączenia, takie jak przewody elektryczne i hamulce, są prawidłowo podłączone i działają.
Dbanie o poprawną obsługę zaczepów jest kluczowe dla bezpieczeństwa podczas jazdy z przyczepą.